09.11.2023. ·
3 min

Apple i Bing: Šta bi se desilo da je Microsoft prodao svoj pretraživač gigantu iz Kupertina?

Apple i Bing: Šta bi se desilo da je Microsoft prodao svoj pretraživač gigantu iz Kupertina?

Microsoft je oko 2020. godine razmatrao prodaju svog pretraživača Bing kompaniji Apple, prema izvorima upućenim u tu stvar. Dogovor bi značio da bi Bing zamenio Google kao podrazumevani pretraživač na iPhone, iPad i Mac uređajima.

Međutim, pregovori nisu otišli dalje od razgovora između izvršnih direktora obe kompanije, Satje Nadele i Tima Kuka.

Zašto je Microsoft hteo da proda Bing?

Jedan od razloga je bila želja kompanije Microsoft da se fokusira na svoje druge poslovne segmente, kao što su cloud computing, veštačka inteligencija i gejming. Bing je bio gubitak za Microsoft, koji je ulagao milijarde dolara u njegov razvoj i promociju, ali nije uspeo da ostvari značajan udeo na tržištu pretraživanja.

Prema podacima kompanije StatCounter, Bing je imao samo 2,7% globalnog udela na tržištu pretraživanja u septembru 2023. godine, dok je Google imao 91,5%.

Zašto je Apple odbio da kupi Bing?

Jedan od ključnih razloga je bio novac koji je Apple zarađivao od Google-a za to što je njegov pretraživač podrazumevana opcija na Apple-ovim uređajima.

Prema izveštaju Bloomberga, Google je Apple-u plaćao između 4 i 7 milijardi dolara godišnje za tu privilegiju. Ovaj dogovor je bio predmet antimonopolskog suđenja između Google-a i američkog Ministarstva pravde, koje je ukazivalo na Google-ovu dominaciju na Apple-ovim uređajima kao dokaz da Google ima monopol na pretraživanje.

Drugi razlog je bio kvalitet i sposobnosti Binga u poređenju sa Google-om.

Eddy Cue, viši potpredsednik Apple-a zadužen za usluge, koji je sklopio dogovor sa Google-om, nedavno je rekao na sudu da je smatrao "Da niko nije ni približno dobar kao Google u pretraživanju, ni tada, ni sada".

On je dodao da Apple nije koristio druge pretraživače jer nije postojala "validna alternativa".

Šta bi se desilo da je Apple kupio Bing?

To je pitanje koje možemo samo nagađati, ali možemo zamisliti neke moguće scenarije.

Prvo, Apple bi verovatno promenio ime i dizajn Binga da bi se uklopio u svoj brend i ekosistem. Možda bi ga nazvao Apple Search ili Siri Search, i dao mu minimalistički i elegantni izgled.

Drugo, Apple bi verovatno integrisao Bing sa svojim drugim uslugama, kao što su Siri, iCloud, Apple Maps, Apple News i Apple Music. To bi značilo da bi korisnici mogli da dobiju personalizovane i relevantne rezultate pretraživanja na osnovu svojih podataka i preferencija.

Treće, Apple bi verovatno uložio više resursa u poboljšanje Binga i njegovih funkcija. Možda bi koristio svoju ekspertizu u veštačkoj inteligenciji i mašinskom učenju da napravi Bing pametnijim i bržim. Možda bi takođe dodao nove funkcije kao što su glasovno pretraživanje, prevod teksta i slika, i prepoznavanje objekata i lica.

Kako bi se to odrazilo na tržište pretraživanja?

To je takođe teško predvideti, ali možemo pretpostaviti da bi to imalo značajan uticaj. Prvo, to bi značilo da bi Google izgubio veliki deo svog prihoda i saobraćaja koji je dobijao od Apple-ovih uređaja. To bi moglo da oslabi Google-ovu poziciju i motiviše ga da poboljša svoj pretraživač i ponudi bolje uslove drugim partnerima.

Drugo, to bi značilo da bi Bing dobio veliki podsticaj u popularnosti i kredibilitetu, jer bi bio podrazumevani pretraživač na milionima Apple-ovih uređaja. To bi moglo da privuče više korisnika i oglašivača, i poveća Bing-ov udeo na tržištu. Treće, to bi značilo da bi tržište pretraživanja postalo konkurentnije i raznovrsnije, jer bi bilo više opcija za korisnike i oglašivače.

To bi moglo da podstakne inovacije i kvalitet u industriji pretraživanja.

Apple i Bing su bili blizu dogovora oko 2020. godine, ali su ga odbacili zbog novca i kvaliteta. Interesantno bi bilo sada videti rezultate ove saradnje, kada Bing uspeva da uzme sve veći procenat tržišta zahvaljujući integraciji sa GPT 4.

Oceni tekst

5
4 glasa
Aleksandar Lukač, DressCode Aleksandar Lukač, DressCode

Softverski inženjer u Majkrosoftu. Diplomirani inženjer informacionog inženjeringa (Data science). Interesovanja: softverska arhitektura, optimizacioni problemi, teorija algoritama.

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga

Slični poslovi

Povezane kompanije po tagovima