13.10.2015. ·
3 min

Zašto je Agilni razvoj softvera budućnost IT-ija?

Zašto je Agilni razvoj softvera budućnost IT-ija?

Razvijanje softvera tradicionalnim putem može biti jako opasna avantura. Tradicionalni ili „waterfall“ sistem je logičan, izmišljen još 1910. godine i nije radio ni tada, kao što ne radi ni danas. Postoji nekoliko razloga, ali najbitniji je nefleksibilnost jer po tradicionalnoj metodi, prvo ide prikupljanje zahteva, pa planiranje, zatim kreiranje softvera, a na kraju sledi testiranje i slanje proizvoda na tržište. Iako ovo izgleda jako logično, veliki broj realnih situacija nije uzet u obzir, kao na primer promena zahteva klijenata ili tržišta, uvođenje novih opcija ili ispravljanje grešaka koje se uoče tek u fazi testiranja. Upravo zato je razvijanje softvera tradicionalnom metodom skupo, nepouzdano i često neuspešno. Sa druge strane se nalazi Agilni razvoj softvera koji se odavno nametnuo kao de-facto standard u industriji softvera iz jednog jako jednostavnog razloga...RADI!

Smanjenje troškova uz povećanu efikasnost

Čak 64 % softverskih timova bilo agilno samo po nazivu, jer su parcijalno primenjivali Scrum tehnike. Ipak, čak i u tim slučajevima, došlo je do smanjenja troškova od 35 %.

Statistika Standish grupe koji su pratili 5000 različitih projekata razvoja softvera, od 2011. do 2015. godine, govori da je samo 11% onih planiranih na tradicionalan način uspešno završeno. Sa druge strane, taj procenat raste na 39 % za one projekte gde je korišćen agilan pristup razvoja softvera. Da ovo nije samo puka statistika govori da su sve veće kompanije, koje se bave izradom softvera prešle na agilan način razvoja, od kojih bi posebno izdvojili Google i Microsoft. Gigant iz Redmonda (Microsoft) je otišao čak i korak dalje, pa su prošle godine dramatično smanjili broj testera, jer su shvatili da ako ne pronađu grešku tokom procesa kreiranja softvera(tj. Sprint-a), treba im i do 24 puta više vremena da je isprave. Sve ovo nam jednostavno govori da je Agilni razvoj softvera budućnost.

Ali iako je Scrum relativno lako opisati, njegova implementacija je potpuno druga priča. Agile Coaches, tj. ljudi koji vrše obuku, zahtevaju religijski primenu „framework“-a, jer jedino tada Scrum daje maksimalne rezultate. Pozvaćemo se opet na statistiku Standish-a, koja kaže da je čak 64 % softverskih timova bilo agilno samo po nazivu, jer su parcijalno primenjivali Scrum tehnike. Ipak, čak i u tim slučajevima, došlo je do smanjenja troškova od 35 %.

Gde mogu dobiti više informacija?

Puzzle Software već nekoliko godina organizuje izuzetno uspešne edukacije o Scrum Framework-u, a naše cene za sertifikacione kurseve su među najnižima u Evropi, jer smo od strane Scrum Alliance prepoznati kao vredan partner. Ove godine smo organizovali manifestaciju pod nazivom Agile Month (http://www.agile-serbia.rs/agile-month-nov-2015), u okviru koje se u ponudi nalaze i Extended kursevi koji su namenjeni, kako onima koji se do sada nisu susreli sa Scrum-om, tako i onima koji su već iskusni u agilnom razvoju softvera.

Ako vas interesuju osnove Scrum-a, i niste spremi da uložite novac u sertfikacioni kurs, onda je naša preporuka „Introduction to Scrum“ (http://www.agile-serbia.rs/scrum-extended-education/scrum-framework-training) gde ćete naučiti osnovne principe Scrum-a, način funkcionisanja, uloge Product Owner-a i Scrum Master-aa i sl. Na taj način, moći ćete bez problema da se uklopite u kompaniju u kojoj se praktikuje agilan razvoj softvera.

Sa druge strane, ukoliko već razvijate softver po agilnim principima, onda vam može biti interesantan dvodnevni kurs „Agile Requirements, Planning and Estimating“. Prvi dan kursa je posvećen kreiranju „user stories“ i razumevanju njihove forme, karakteristika, kriterijuma prihvatanja, odnosa sa product backlog-om. Drugog dana fokus je na principima i tehnikama planiranja i procene kada razvijate softver po agilnom pristupu.

Poznavanje agilnog razvoj softvera će biti sve bitnije poslodavcima u budućnosti, te smatramo da će poznavanje Scrum Framework omogućiti mnogo veću šansu pri zapošljavanju mladim programerima, koji tek počinju da rade.

Oceni tekst

4
8 glasova
Aleksandar Ašković Aleksandar Ašković

PR Manager @Puzzle Software IT novinar sa preko 18 godina staža. Sarađivao je, stalno ili u svojstvu saradnika, sa svim većim IT časopisima u Srbiji. Autor dve TV emisije, Game Over i KursorTV, koje su se bavile gaming-om i biznis IT-ijem. U Puzzle Software zadužen za komunikaciju sa medijima, kreiranje strategije za nastup na društvenim mrežama i promovisanje Scrum edukacije.

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga

Slični poslovi

Povezane kompanije po tagovima