11.02.2022. ·
4 min

Stigla je prva procena vrednosti Metaversa i kako bi on mogao da se razvija u budućnosti

Stigla je prva procena vrednosti Metaversa i kako bi on mogao da se razvija u budućnosti

Metaverse ima potencijal da postane tržište vredno 800 milijardi dolara. Zato nije čudno veliko interesovanje kompanija za njegov dalji razvoj.

Čini se da bi Metaverse mogao da postane sledeća vodeća tehnološka platforma privlačenjem tvoraca online igara, društvenih mreža i drugih tehnologija koji se nadaju da bi mogli da prisvoje deo kolača koji se procenjuje na 800 milijardi dolara.

Metaverse bi u svojoj osnovi trebalo da spoji fizički i digitalni univerzum, uz pomoć korišćenja 3D softvera koji funkcioniše u realnom vremenu.

Ako se ostvari i mali deo ovih očekivanja, vodeće tehnološke kompanije će svakako želeti da kapitalizuju nove izvore prihoda.

Analiza nekoliko analitičkih kuća pokazala je da bi Metaverse za samo 2 godine mogao da generiše 800 milijardi dolara potencijalnih prihoda kompanijama. Ova cifra bi bila podeljena na dva gotovo jednaka dela, između kreatora online igara i tvoraca društvenih mreža. Uskoro možemo očekivati i dodatne prihode za proizvođače pratećeg hardvera.

Metaverse softver

Gejming unutar Metaversea

Kompanije online igara kao što su Roblox, Microsoft, Activision Blizzard, Electronic Arts, Take-Two, Tencent i Nexon mogle bi svojim proizvodima dodatno da ubrzaju aktivaciju korisnika i prodaje sadržaja unutar Metaverse 3D virtualnih svetova.

Ključni izvor Metaverse prihoda gejming kompanija predstavljao bi postojeći softver i servisi, kao i povećana prodaja pratećeg hardvera, i on bi do 2024. godine trebalo da iznosi 412 milijardi dolara – u poređenju sa 274.9 milijardi dolara ostvarenih u 2020. godini. Na umu treba imati i činjenicu da reklamiranje unutar igara trenutno predstavlja gotovo 70 odsto kompletnog tržišta.

Kompanije koje uspeju da uhvate veći broj korisnika kroz podizanje postojećih igara u virtuelne svetove, vrlo lako mogu da računaju na znatno veće prihode u budućnosti.

Događaji uživo, oglasi i duplo tržište

Mogućnost prenošenja događaja uživo, kao što su koncerti, filmovi i sportovi, u 3D virtuelni svet predstavlja dodatnu priliku za zaradu mnogih gejming kompanija. Epic Games i Roblox su već održavali koncerte unutar svojih igara, dok Unity investira u nove prilike za uključivanje sportskih sadržaja i alata u svoj 3D development kit.

Prihod od prenosa uživo tako vrlo lako može da postane deo Metaverse koncepta, a procenjuje se da bi oni mogli da dostignu prihod od 200 milijardi u 2024. godini.

Onlajn igre i društvene mreže

Tvorci online igara i postojeće društvene mreže sigurno će se boriti za prevlast tržišta čija se potencijalna vrednost procenjuje na 800 milijardi dolara. Prve ozbiljne korake preuzeo je Facebook svojim VR investicijama, dok tvorci endžina za igre, kao što su Unity i Epic, takođe mogu da očekuju povećanu potražnju za softverom.

Trenutno se Roblox, Microsftov Minecraft i Epic Gamesov Fortnite takođe dobro kotiraju u bici za Metaverse, ali postoji dovoljno vremena da se druge kompanije takođe uključe i modifikuju svoje igre i društvene mreže, lansiraju nove i tako sebi obezbede bolju startnu poziciju.

Igre i društvene mreže koje naprave uspešnu tranziciju u 3D svet mogu da računaju na veći broj korisnika, a samim tim i veću zaradu.

Metaverse Hardver

Prva prilika da možda saznamo nešto više o hardveru koji bi pratio Metaverse svakako je bio ovogodišnji CES šou u Las Vegasu.

Iako je Metaverse tek u začetku, o njemu se priča na veoma sličan način na koji smo pričali o internetu devedesetih godina prošlog veka.

Tada smo koristili 56k modeme i dial-up internet, i bilo je gotovo nemoguće zamisliti sve stvari koje danas imamo na raspolaganju, a mnogi stručnjaci i kompanije veruju da se trenutno isti scenario odnosi i na Metaverse.

Tehnološke kompanije kao što su Hyundai, Shiftall, Owo i Touchcast su na ovogdišnjem CESu predstavile svoje tehnološke uređaje namenjene Metaversu.

Owo je predstavio haptički gejming prsluk koji korisniku dozvoljava da oseti sve što mu se dešava u Metaversu, ili video igri.

Shiftall, podružnica kompanje Panasonic, takođe je predstavila sličan koncept. Umesto pojasa, kompanija koristi senzor koji se postavlja na vrat kako bi korisnici mogli da osete hladnoću ili toplotu unitar Metaversa.

Kompanija Hyundai otišla je korak dalje predstavljajući proizvod koji spaja Metaverse i mobilnost. U pitanju su uređaji sa jednim točkom čiji cilj je prenošenje ljudi sa fizičkim problemima, ili drugih predmeta.

Touchast, kompanija koja prati tranziciju poslova u virtuelni svet, razvila je Metaverse grad za poslovne korisnike unutar kog mogu da rade „sve ono što je moguće u fizičkom svetu“.

Stvari kao što su intervju za posao, sastanak borda direktora ili bilo šta drugo što može da se desi unutar jedne kompanije ili njenih prodavnica sada je moguće stvoriti unutar campusa u Mcity-ju.

Oceni tekst

5
8 glasova
Uroš Jelić Uroš Jelić

Nekada IT novinar, a sada PR u tehnološkom svetu koji svaki dan gleda da otkrije i nauči nešto novo i to prenese na druge (silom ili milom). Pogotovo kada je potreban savet za kupovinu telefona.

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga

Slični poslovi

Povezane kompanije po tagovima