Kada smo kreirali servis IT Insajder na sajtu HelloWorld.rs, početna ideja je bila da korisnicima sajta, odnosno kandidatima koji traže posao u IT struci, omogućimo detaljniji uvid u dobre i loše strane rada u IT kompanijama koje posluju u Srbiji. Kako se Insajder razvijao, uvideli smo da on može da bude koristan i samim poslodavcima kojima je stalo da privuku, ali i zadrže kvalitetan kadar.
IT Insajder je mesto gde svi zainteresovani mogu da se informišu o poslodavcima i pročitaju iskustva o radu, kao i iskustva sa intervjua u IT sektorima kompanija. Prilikom popunjavanja formulara, bivši i sadašnji zaposleni ocenjuju opšti utisak o kompaniji, mogućnost napredovanja, beneficije koje poslodavac pruža i definišu pozitivne i eventualne negativne strane rada u određenoj organizaciji.
Projekat IT Insajder je prvi ovog tipa na domaćem IT tržištu. Samim tim, bili smo svesni rizika, ali i potencijalnog skepticizma korisnika. Međutim, nisu svi rizici a priori negativni, te nam je rad na ovakvom projektu predstavljao izazov i podstrek da dokažemo da je transparentnost procesa zapošljavanja u IT sektoru veoma značajna.
Zadovoljstvo poslom
Zaposleni i njihovo zadovoljstvo čine ogromnu potencijalnu snagu kompanije, a izgradnja zadovoljnog tima i ugodnog poslovnog ambijenta su dobra kombinacija za efikasno ostvarivanje ciljeva jedne organizacije. Poslodavac je uspešniji ukoliko je svestan sopstvene snage, ali i slabosti. Konstantan rad na unapređenju uslova koji odgovaraju zaposlenima i koji zadovoljavaju njihove potrebe doprineće povećanju konkurentske sposobnosti i vrednosti.
Ako su zaposleni zadovoljni na svom radnom mestu, poslovni uspeh kompanije za koju rade doživljavaće kao svoj lični uspeh. I sama sam dokaz te teze, jer sam svakim novim pozitivnim komentarom upućenim našem trudu i zalaganju svesnija da radimo nešto korisno.
Paul E. Spector, profesor psihologije rada (University of South Florida), definiše zadovoljstvo poslom kao osećaj koji zaposleni imaju prema svom poslu i njegovim različitim aspektima. Po njemu, tri su krucijalne karakteristike koje određuju zadovoljstvo poslom. Prvo, kompanija bi trebalo da bude vođena ljudskim vrednostima, da tretira zaposlene podjednako, ravnopravno i sa poštovanjem. Drugo, delanje radnika zavisi od stepena zadovoljstva poslom i utiče na funkcionisanje i poslovanje organizacije. Konkretnije – ako su radnici zadovoljni, biće pozitivni i produktivni. I treće, zadovoljstvo poslom može da služi kao indikator poslovanja same kompanije – može da pokaže u kojim segmentima kompanija treba da poboljša svoj rad.
IT Insajder poslodavcima može da bude jedan od indikatora kako ih zaposleni percipiraju i podsticaj da investiraju u svoje zaposlene, kao najvažniji razvojni resurs jedne kompanije.
Online stecište nezadovoljnih IT-evaca?
Kad su kandidati u pitanju, servis poput IT Insajdera je prva pomoć, informator, gde mogu da saznaju dosta o potencijalnom poslodavcu. Sa druge strane, to je mesto gde bivši i sadašnji zaposleni mogu da prokomentarišu svoje radno iskustvo.
Od početne bojazni da bi IT Insajder mogao da se pretvori u “forum” gde će nezadovoljni radnici iskazati progutane negativne emocije, došli smo do tačke kada primećujemo da zaposleni vrlo realno i racionalno opisuju svoja iskustva. Do sada nismo dobili nijednu recenziju koja sadrži uvredljiv rečnik, psovke, uvrede ili nepristojne komentare.
Prošle godine smo sproveli istraživanje među domaćim senior programerima i, bez izuzetka, svi su se složili – ovakav servis može biti korisna polazna tačka u traženju posla i razmatranju poslodavaca.
Kada smo ih ove godine pitali šta misle o IT Insajderu, sada kad je već "etabliran" kao servis, dobili smo veoma pozitivne povratne informacije:
"Odlična ideja, dosta mi je pomoglo oko toga da znam koje firme treba da izbegavam."
"Insajder je stvarno na mestu, sve je pregledno i sistematizovano."
"Poslodavce treba da ocenjuju zaposleni, kao što zaposlene treba da ocenjuju poslodavci. Svi smo mi na tržištu rada, a da bi to isto tržište dobro funkcionisalo, potrebno je da imamo prave i pravovremene informacije. Meni lično je postala standardna stvar da pre nego što se prijavim na neki oglas, pogledam šta piše u utiscima na vašem sajtu."
"To je tačno ono što nedostaje ostalim portalima sa oglasima za posao. Vredi čuti mišljenje aktuelnih i bivših radnika o firmi pre naivnog apliciranja za posao."
Pouzdan servis?
Da bismo sprečili bilo kakve zloupotrebe, jasno smo odredili smernice koje uslovljavaju ostavljanje utiska. Svaka objavljena recenzija kompanije je subjektivno autorovo mišljenje. Ponuđena je i opcija anonimnosti, te podaci o autoru neće biti javno objavljeni na sajtu, ukoliko to autor ne želi.
Postoji opcija verifikacije email adrese, kao i uparivanja sa LinkedIn profilom, kako bi se dokazala verodostojnost utiska i izbegla zloupotreba i ostavljanje sumnjivih utisaka.
Komentari o kompanijama se ni u kom slučaju ne uklanjaju na njihov zahtev. Napisani utisci se ne moderiraju od strane tima sajta HelloWorld.rs.
Pružajući “insajderske” informacije potencijalnim zaposlenima, stvorili smo servis koji gradi revoluciju u traženju posla, obezbeđujući veću transparentnost na IT tržištu rada.
Prisustvo na IT Insajderu kompanijama može da pomogne da poboljšaju svoj brend, da zainteresuju kvalitetne kandidate, ali i da saznaju kakvo poslovno okruženje zaposleni očekuju. I to je osnova recepta za uspeh ovog servisa.
Koja su tvoja iskustva sa poslodavcima? Želiš li i ti da budeš IT Insajder? :)
1 komentar