O kompaniji
89
Iskustva
31
Plate
Poslovi
Ubisoft logo

Ubisoft

4
18.12.2019.

Intervju sa Ubisoft Belgrade timom – NO1 - Programming tim

Helloworld

Pričali smo sa našim kolegom, Nikolom Stokićem, koji danas radi kao Lead Programmer na Ghost Recon Breakpoint projektu, a koji se pridružio našem timu na skoro samom početku Ubisoft Beograd priče, pre oko 3 godine. On je pristao da sa nama popriča o njegovim iskustvima u Ubisoft-u, kao i o tome kako je njegova priča izgledala do sada.

1. Kako si odlučio da se prijaviš za ovaj posao?

A: Hteo sam da radim u Game Devu i pravim igre i od detinjstva mi je bila želja da radim za jednu od većih firmi na globalnom tržištu, koliko god ovo kliše zvučalo. Upravo zbog toga, kada sam stekao malo iskustva u ovoj oblasti i kada se studio otvorio u Beogradu odlučio sam da se prijavim i počnem da radim.

Q: A kad kažeš da si od detinjstva hteo da radiš baš u jednoj od 4 najveće Game Dev firme na globalnom tržištu, zašto baš tu?

A: Više zbog igara, ne toliko zbog imena. Jedna od ovih kompanija mi je napravila prekretnicu u mom gejmerskom iskustvu i njihove igre su mi obeležile detinjstvo. Paradoks mi je što sam sad, u poslednjih godinu, dve, ponovo počeo da posvećujem pažnju ovim igrama, ali ovaj put jer mi je zanimljivo tehnicki praviti ovakve igre. Tako da odgovor bi bio: zbog igara na kojima rade.

2. Kako je izgledao tvoj proces selekcije?

A: Oglas sam video čim je otvoren studio, u novembru 2016. Čekao sam skoro dva meseca da me kontaktiraju, što je imajući u vidu da se studio tek otvorio i da su se procesi tek formirali bilo očekivano. Kada su me pozvali došao sam u studio da radim C++ test, koji se sada radi od kuće na kompjuteru, a tada se radio na papiru. :D Drugi korak je bio projekat koji se radi od kuće. Postojale su stvari koje je trebalo uraditi, ali sam ja kada sam završio ovaj deo, preostalo vreme investirao da napravim nešto zanimljivo.

Q: Kada uporediš ta dva testa, koji ti je od njih bio bolji?

A: Svakako mi je drugi test bio zanimljiviji. Ja sam do tada radio kao Gameplay Programmer i svidelo mi se što sam dobio slobodu da kad napravim osnovne stvari dodam sve ono što ja lično smatram da poboljšava kvalitet igre i što bi bilo zanimljivo.

Q: A da li si te ideje našao negde ili si sam odlučivao šta bi dodao?

A: Po malo i jedno i drugo. Možda više samostalno na osećaj, jer sam se trudio da napravim igru tako da kada je na kraju igram izaziva upravo onaj osećaj koji želim. Znak da je dobra mi je bio to što sam ja sam proveo par sati igrajući je kada je bila završena, upravo jer je, meni lično, bila kul igra.

3. Šta si očekivao da ćeš ovde naći?

A: Iskreno, očekivao sam da nađem poprilično slično okruženje koje sam imao pre toga u Game Dev-u. Očekivao sam takođe da ću raditi na velikim projektima što mi se i ostvarilo, da će samo okruženje ljudi biti prijateljsko i korporativno i očekivao sam da će nam kompanija izaći u susret što se tiče ličnog razvoja i sistematičnosti projekta.

4. A šta si zaista našao?

A: U suštini šta sam očekivao to sam i pronašao. :D Super je ispalo jer Ubisoft ima odnos ka članovima tima sličan onome koji sam ja želeo. Čak sam našao i mnogo organizovanijii sistem koji je vezan za tvoje napredovanje u smislu da je vezan za tvoju stručnost -  ukoliko želiš da napreduješ kao programer, od tebe se očekuje da budeš dobar programer, a ne da radiš druge stvari koje nisu tvoj posao. Bilo je super što sam dobijao konstantan feedback na moj rad, napredak i na to šta mogu da poboljšam i na koji način mogu da radim na sebi.

Q: A kada kažeš da si očekivao da ćeš naići na sličnu atmosferu kao na starom poslu, na šta si tačno mislio?

A: Na starom poslu smo imali jako dobar tim i odnos sa ljudima koji je uvek bio više od same kolegijalnosti. Atmosfera je bila zaista opuštena i da tako kažem, baš je bilo dobro zezanje. :D To je nešto što mi je baš definisalo šta je ono što ja želim da imam na svom poslu – da smo tu zajedno, radimo, pomažemo se i zezamo se.

5. Najzanimljivija stvar koju si radio do sada?

A: Uf. Mislim da je najzanimljivija stvar moj trenutni posao – trenutno vodim tim Gameplay programera koji razvijaju Game Dev feature u igri. Ovo mi je bilo kul dok sam i ja sam bio Gameplay programer, a sada kada vodim ceo tim koji se bavi time, super mi je što se mi svi dogovaramo i time bavimo, organizujemo. Imam osećaj da iz pozicije Lead-a, sa timom, imam veći komad cele priče nego što sam imao individualno. Svaki deo igre koji tim napravi je nešto što mi pokazuje da sam dobro odradio svoj posao i da sada svaki član tima može da ima taj osećaj da je u igri vidljivo nešto njegovo, što sam ja imao kao Gameplay programer.

Q: A da li ti oni nekad kažu šta je ono što njima lično znači?

A: Moj tim je generalno jako mlad i svi su uzbuđeni kada imaju mogućnost da urade nešto što će igrači koristiti i mislim da tek dolazi vreme kada će oni pričati o tome kakav je ovo osećaj.

6. Omiljeni deo dana?

A: Ručak. :D Deo dana kada sedimo, družimo se, pričamo o nekim drugim temama i dođe kao zdrava pauza u toku dana.

7. Najizazovniji deo posla?

A: Gledam za početak dok sam bio Gameplay programmer, mislim da su to bile one stvari koje se nisu ticale samog programiranja. Tada nisam bio toliko u tom svetu pregovaranja, a očekivalo se da mogu sam da iznosim feature, pa samim tim i da samostalno komuniciram sa ljudima iz drugih studija, koji su dugo u Ubisoft-u i bitni ljudi na projektu. Tako da komunikacija sa ljudima koji nisu iz moje struke i koje ne interesuju tehnikalije, kao i to kako njima iskomunicirati zašto nešto ne može i šta je izvodljivo, a šta ne. Mislim da je to možda i sličan izazov tome šta imam sada, jedino što sada više ne pričam o tome šta ja mogu da uradim već šta moj tim može da uradi. Ono što je razlika jeste što sada zastupam interese obe strane. Prema menadžmentu interese tima, a prema timu interese menadžmenta – nalaženje balansa i načina da obe strane budu zadovoljne.

Q: A koliko uspevaš u tome?

A: Pomaže mi to što dobro znam šta sve moj tim može da uradi, kao i to što imam u timu ljude na koje mogu da se oslonim na procenu. Ovo mi je jako bitno i kada timu pokušavam da objasnim svrhu zašto i kako nešto radimo. Onda im je mnogo lakše i da krenu da rade neke stvari koje im na prvu loptu možda deluju čak i nemoguće. Tako da njima više treba da objasnim – da, vi to možete da uradite, da ih motivišem, zato kažem i da je nekad nešto kasno došlo, da je komplikovano, da je rok blizu ali sa druge strane da znam da oni to mogu da urade jer u suprotnom ne bih ni prihvatio taj deo posla na sebe i tim.

8. Kako misliš da će se tvoja karijera razvijati na dalje?

A: Voleo bih da u jednom trenutku postanem Full Lead Programmer jer bih tad imao veći tim i odgovorniji posao. Odatle bih za dalje još razmislio. Možda bih se razvijao ka tome da budem Senior Lead koji vodi više Lead-ova, a možda i da se prešaltam u producentske vode i da imam veći uticaj na samu igru.

Q: A šta misliš da je to što te vuče da ne budeš samo Senior Programmer već da umešaš malo i tih menadžerskih pozicija u priču? Zašto ne čisto programiranje?

A: Nekako, više mi prija rad sa ljudima nego rad sa kodom. Koliko god to čudno zvučalo od jednog programera. :D Meni tako nešto lično više prija, druželjubiva sam osoba i prija mi kontakt sa ljudima. Smatram da na ovaj način mogu mnogo više da doprinesem na svom poslu. Za mene je okruženje na poslu jako bitno i smatram da kao Lead ili Producent možeš mnogo više da utičeš na svoje okruženje i doprineseš da se ljudi prijatno osećaju. Želim da budem u mogućnosti da doprinesem tome da se ljudi razvijaju, napreduju i pronađu sebe i da oni budu srećni time što rade. Jer sa srećnim ljudima oko sebe, nemaš posao nego imaš bleju.

9. Savet za ljude koji bi želeli da se bave tvojim poslom?

A: Ako baš specifično želite da budete Gameplay Programmer, izučavajte gameplay. Sedite, igrajte igre, igrajte ih studiozno. Ne samo – seo sam i prešao igru, kul je. Sedite i razmislite šta je to što igru koju igrate čini zanimljivom. Šta je to što su oni uveli, izmislili, kako biste vi neke od tih stvari napravili. Naravno, tehnički se takođe razvijajte u jezicima relevantnim za industriju. Na tržištu ima mnogo engine-a koji su dostupni svima. Skinite ih i probajte da napravite nešto sa samim engine-om. Kada vidite neku mehaniku pokušajte sami da je kreirate u njemu. Probajte da napravite svoje igre, eksperimentišite. Pokušajte da napravite bilo šta sitno i dajte nekome da proba.

Q: Da li bi možda želeo da dodaš još nešto?

A: Želim da poručim da je sam Game Dev priča za sebe. Ne samo za programere, nego za sve nas koji smo tu, ovo je drugačije od bilo čega drugog upravo zbog onoga što možeš da radiš i samog okruženja. Ono što je specifično je da mi volimo igre i još više od toga volimo ono što radimo, što nije tako lako naći u današnje vreme. Mislim da je ono što nas izdvaja to što mi to na čemu radimo osećamo kao nešto lično i nešto naše. Malo je industrija gde čovek može toliko da se poveže sa onim na čemu radi. Kada naša igra izađe mi svi imamo taj osećaj ponosa i želju da to bude dobro i kul i to je nešto na čemu svi zaista zajedno radimo. Na kraju dana, ovo je nama svima više strast nego posao. :D

To bi bilo to. Hvala Nikoli što je sa nama podelio svoje iskustvo i nadam se da vam je bilo zanimljivo da čujete malo više o priči jednog Gameplay Programmer-a i Lead-a kod nas. 😊

Galerija