O kompaniji
93
Iskustva
35
Plate
Poslovi
Ubisoft logo

Ubisoft

4.1

Iskustva

4.1 100%

Menadžment kompanije

3.2

Beneficije

3.6

Balans karijera-privatni život

4.4

Timska atmosfera

5

Zadovoljstvo projektima

4.4

Mogućnost napredovanja

4
Arhiva | Intervju
05.12.2017
Negativno iskustvo

Game Designer

Odbio/la ponudu

Intervju srednje težine

Trajalo je 13 nedelja

Kako je izgledao proces

Na konkurs sam se prijavio 24. avgusta 2017. U prvom krugu su se radila dva zadatka od kojih je jedan bio da se odgovori na par pitanja o meni i mom odnosu sa igrama, dok je u drugom bilo potrebno osmisliti par stvari za neku imaginarnu igru. U drugom krugu sam imao Skype razgovor sa game dizajnerima iz Rumunije u kojem smo razgovarali o mojim odgovorima iz prvog kruga. U trećem krugu sam išao u prostorije Ubisofta u Beogradu i razgovarao sa regruterom, koji je takođe bio iz Rumunije. Uglavnom su bila pitanja HR tipa, ali i nešto malo tehničkih. Ovo je trebalo da bude poslednji krug, međutim odlučili su da dodaju još dva. U četvrtom krugu sam ponovo išao u njihove prostorije i radio game design zadatak koji je trajao 3 sata. U petom i poslednjem krugu sam ponovo imao Skype razgovor o rešenjima iz predhodnog kruga, sa istim ljudima kao i u drugom krugu. Svi zadaci su bili jako dobri i odlično su testirali dizajnerske sposobnosti, a ljudi sa kojima sam razgovarao su bili izuzetno prijatni i ostavili jako dobar utisak. Konačno 23. novembra sam dobio ponudu za poziciju Junior Game Designer, dakle puna 3 meseca nakon što sam se prijavio na konkurs što je zaista previše vremena i što niko ko aktivno traži posao sigurno ne bi čekao. Ali mnogo veći problem od toga je bio sadržaj ponude. Plata za 33% manja od one koju trenutno imam, a za skoro 40% manja od one koju sam tražio, u visini koju bolje firme daju programerima početnicima bez radnog iskustva (ja imam 4 godine radnog iskustva, a 2 od toga kao game developer, što ima veze iako sam se prijavio za poziciju game designera). Ovo je jako ironično s obzirom da na njihovom sajtu piše "we have salaries to motivate you". Pored male plate, ugovor je bio na godinu dana i to preko agencije, plus obavezna obuka u inostranstvu (mesec dana u mom slučaju, inače poželjno 3 meseca). S obzirom da u postojećoj firmi koja je svetlosnim godinama daleko od Ubisofta, imam duplo bolje uslove, ponudu sam odbio bez razmišljanja. Nakon puna tri meseca i gomile potrošenih sati i umnog napora na zadatke i Skype razgovore, traženja opravdanja za kašnjenje na posao ili raniji izlazak, ovakva ponuda je zaista bila ogromno razočaranje. Na žalost, Ubisoftu i pored sve finansijske moći, reputacije i rigorozne selekcije, nije nikakav problem da na kraju ponudi uslove na nivou prosečne srpske outsourcing firmice sa šačicom zaposlenih i ograničenim budžetom. Ako cenite svoje znanje i nije vam po svaku cenu potreban posao u gaming industriji, zaobiđite Ubisoft u širokom luku.

Pitanja sa intervjua

  • Opiši svoju vezu sa igrama.
Korisno? 40

Odgovor kompanije

Ubisoft Belgrade je mlad Ubisoftov studio - osnovan pre nešto više od godinu dana. Kao rezultat velikog truda i motivacije naših zaposlenih, uspeli smo da proširimo fokus sa isključivo programerskih pozicija, na razvoj celokupne produkcije u Beogradu. S obzirom na to da je produkcija AAA igara izuzetno kompleksna (zahteva veliki broj timova, kao i mnogo vremena koje treba uložiti kako bi se razvila igra visokog kvaliteta), razvoj produkcije jednog studija je obiman proces. Ukoliko posmatramo konkretno Game Designer poziciju - postoji mnogo problema sa kojima se treba suočiti: • nemogućnost pronalaska profila sa odgovarajućim obrazovanjem (Game Design nije deo obrazovanja u Srbiji - kao ni mnoge druge pozicije vezane za Game Development); • nemogućnost pronalaska profila sa iskustvom u radu na Game Design poziciji u AAA igrama (koje imaju svoje specifičnosti u odnosu na druge vidove kompjuterskih igara). Rešenje na ove probleme nije lako dostići - potrebno je iscrpno istražiti postojeće tržište rada, proceniti dobro potrebe same industrije i u skladu sa tim pronaći profile koji su najadekvatniji, odnosno imaju najveći kapacitet da se brzo prilagode zahtevima koje nameće produkcija AAA igara. Zamerka kandidata vezana za dužinu trajnja regrutacionog procesa, kao i veliki broj testova koji su stavljeni pred kandidata je u potpunosti na mestu. Medjutim, početni napor uložen sa obe strane (i regrutera i kandidata) je prolaznog veka - i naš tim aktivno radi na skraćivanju ovog procesa. Zamerke vezane za ponudu su, sa druge strane, nešto što nismo u mogucnosti da promenimo. Interna ravnopravnost medju zaposlenima nam je izuzetno bitna, te ukoliko je kandidat na osnovu iscrpnog testiranja procenjen kao Junior Game Designer (bez relevantnog prethodnog radnog isksutva), bez obzira koliko iskustva imao ranije u Gaming industriji, nismo u mogucnosti da izadjemo u susret sa platom koja je odgovarajuća zaposlenima sa većim nivoom senioriteta. Svakako smo zahvalni na predocenim poteškoćama vezanim za regrutacioni proces - i uložićemo sav napor da se ovakve situacije više ne ponove. A kandidatu želimo sve najbolje, u njegovoj potrazi za idealnim poslom!
Korisno? 0
Arhiva | Iskustvo
28.09.2017
Potvrđen Linkedin identitet

(Vaso P.)

1 Ne preporučuje

Programer

Prethodno zaposlen/a na neodređeno 1-2 godine

Pozitivno

Zanimljiv projekat. Voće jednom sedmično u vrednosti od 100 dinara po čoveku.

Zamerke

Kada dođete u prvom periodu vam se čini sve super. I taj period traje kratko. Kada ocenjivanje učinka stigne prisiljeni ste da kažete negativne stvari o vašim kolegama. Ako to ne radite, smatraju vas problematičnim. Potom se te negativne stvari potenciraju a pozitivne ignorišu. Takođe napred u kompaniji je uslovljen spremnošću da gazite druge i da o njima pričate loše. Individualnost se skoro pa i ne ceni. Plate su relativno niske u poređenju (posebno za iskusnije programe) i nije na belo.

Korisno? 83
Arhiva | Intervju
15.03.2017
Negativno iskustvo

Development tester QA/QC

Bez ponude za posao

Intervju srednje težine

Trajalo je 4 nedelje

Kako je izgledao proces

Prvi korak je bio screening telefonski poziv,provera engleskog i očekivana plata (ja sam rekao 400-600 evra i odgovor je bio "mislim da je to u okviru budžeta"),,ukoliko engleski nije dovoljno dobar ili su vam očekivanja prevelika, zahvalili bi vam se i to je to. Drugi krug je tehničko testiranje koje se sastoji iz 3 zadatka, prvi zadatak je pronalaženje bugova u staroj igri koju je Ubisoft razvio, ovaj deo traje sat vremena i potrebno je da ih nađete što više, drugi zadatak je da prioritizujete ponuđene probleme na skali od 1-10, treći zadatak je da se napiše par test case-ova na osnovu zadatka. Treći krug je tehnički interviju sa QA lead-ovima/menadžerima preko skajpa (ja sam ih imao sa zaposlenima iz Ukrajine), prilično opuštena atmosfera, ljubazni ljudi, šaljivi, prošli smo kroz moje iskustvo i zadatke koje sam uradio. Za četvrti krug mi je rečeno da će biti sa HR-om preko skajpa, gde će mi se objasniti kako firma funkcioniše međutim iz nekog razloga imao sam intervju sa 2 producenta, jedan iz Ukrajine a drugi iz Srbije, ukrajnski producent je bio krajnje neljubazan, nezainteresovan, konstanto je prekidao i tražio da mu pričate bajke kako ste vi revolucionar koji boga pitaj šta izmenio u prošloj firmi i da mu nabrajate vaša postignuća vredna oskara. Srpski producent je imao 2 pitanja i to je bilo to, veoma veoma loše iskustvo sa tog intervjua. Kada sam pitao HR osobu koja nas je obaveštavala o procesu, rečeno mi je da ako sam razgovarao sa tim i tim da je sve ok, iako nije bilo veze sa onim što mi je prethodno rečeno. Nakon par dana stigao je generički e-mail u kome su mi se boga pitaj kako zahvalili, ali su odlučili da proces nastave sa drugim kandidatom tj da mu daju ponudu za posao. U mejlu je napomenuto da replay neće stići do njih, veoma lepo. Sve u svemu, krajnje neozbiljno izvedeno, poprilično sam razočaran njihovom neorganizacijom.
Korisno? 56