Osvojite senior developera - kakav oglas za posao želimo da vidimo?
Iz ugla programera

Osvojite senior developera - kakav oglas za posao želimo da vidimo?

Jovana Milosavljević

26.01.2021. · 3 min

Zašto bi senior promenio posao? Više para? Možda, mada su seniorske plate u globalu dobre i zadovoljavajuće. Pogotovo ako je osoba godinama u firmi. 

Projekti? Vrlo verovatno - radiš godinama na istom projektu, iste stvari, iste tehnologije, smoriš se posle nekog vremena. Bilo bi kul da i ti malo učiš taj Angular i React, JSP gledaš od 2014.-te godine…

Fit pass? "Dinamično" radno okruženje? Fensi naziv za seniora tipa ninja? Teško. Realno, teško. Nit' ti trebaju fensi imena, nit' ti treba stalan pritisak, a teretanu sigurno možeš i sam da priuštiš.

Šta ti zapravo treba? E, to smo već pitali programere, kroz anketu. Pa da vidimo šta oni hoće da vide, i šta imaju da kažu…

Kako bismo voleli da izgleda oglas za posao?

Opseg plate za poziciju (od - do)

Zašto je ovo važno? Pre svega, svi mi radimo za platu, a ne za šišarke, pa plata i to da li ćemo biti zadovoljni njome utiče na našu odluku da se prijavimo ili ne prijavimo na oglas. Sa druge strane, na ovaj način štedite i svoje i naše vreme, ali i gomilu novca u vremenu regrutera, jer se ljudi kojima plata ne odgovara u startu neće prijaviti. It’s a win-win situation, kao što vidite. Kandidat zna šta ga čeka, regruter neće da pravda onih 500 eura više koje je kandidat tražio ako pokida. Opseg je tu. Prijavio si se, znači složio si se sa njim. I tu se skoro svi slažemo.

"Must have and nice to have" podela tehnološkog znanja

Mnogi oglasi koje sam videla imaju otprilike opis celog IT dela firme u opisu potraživanja od jedne osobe - da li je u pitanju marketing, SEO, traženje više ljudi kroz jedan oglas - ne znam. Ali znam da se svi slažemo da ne želimo da vidimo oglas u kome se traži front end angular, react, backend node, php, .net, java developer sa poznavanjem kako se postavlja git, kubernetes, … i plus ume da vodi tim i radio je kao PM u par navrata. Jer to ne postoji. I tu se mahom slažemo.

Ovakav oglas odvratiće i najseniornijeg seniora, jer niko nije sposoban da bude sve to. Guranje svega u oglas dovodi do frustracije i pada samopouzdanja kandidata koji bi se možda i prijavio, ali kada vidi da je nabrojano toliko alata i tehnologija za koje mu treba tri života da nauči, onda dovodi u pitanje svoje znanje i volju za daljim radom, učenjem i usavršavanjem.

 

Dakle: must have su tehnologije i alati koje vaši developeri na toj poziciji koriste u svakodnevnom radu, a nice to have su one stvari koje povremeno koriste/voleli biste da imate nekoga ko zna da ih radi, koristi, kako god. I ponoviću - niko ne voli devojka za sve oglase, za svaki slučaj.

O radnom okruženju

Mnogo manje nas zanimaju fensi izrazi tipa "pakleno radno okruženje", "treba nam nindža" i ostala kinđurenja od realnih stavki o samom timu i radnom okruženju.  Kićenje fensi frazama ume da bude odbojno, i nisam sama u tom verovanju:

 

Ali bismo voleli da nam se predstavite kao kompanija i kao tim. I te kako bismo voleli. I ovo su neka pitanja na koja bi bilo kul da imamo odgovor:

  • Koliko vas je u kompaniji?
  • Čime se konkretno bavite? Jel outsource-ing, jel razvijate sopstveni proizvod, koji su vam neki osnovni domeni projekata (fintech, biotech), sa kakvim kompanijama saradjujete (enterprise, start up)?
  • Kolika je fluktuacija ljudi u Vašoj kompaniji?
  • Kakva je struktura tima u kom trenutno tražite čoveka? Koliko juniora, koliko seniora je u timu?
  • Kakav je projekat na kom zapošljavate, koje tehnologije koriste vaši developeri
  • Ko je klijent, kakav je klijent?

Ostali podaci

Ostale stvari koje želimo da znamo su: kako izgleda proces intervjua, koliko dugo traje, kada znamo rezultate istog i koliko vremena unapred treba da odvojimo za vas. Da li imate ili nemate test, kako bismo odvojili vreme za isti.

Zanimaju nas i benefiti koje imate za zaposlene, ali oni nisu presudni.

Na kraju krajeva - vi ste ti koji traže, treba da se predstavite nama. I oglas ne sme nikako da bude daj, daj, daj. Niko ne voli ni takvog momka, ni takvu firmu.

I srećno u lovu na seniore, čula sam da je otvorena sezona :)


(56 osoba je glasalo, prosečna ocena: 5)
Sad sam senior developer, a nekada davno sam bila atraktivna plavuša koja se bavi marketingom :). I dalje se tešim da bar nisam oćelavela od čupanja kose od koda :) U slobodno vreme volim da čitam, pijem pivo, osvajam kafane i sanjam da ću kad porastem biti venture capitalist.

1 komentar

  1. Dejan Vitorović
    Dejan Vitorović januar 29, 2021 u 20:07 · Odgovori

    Često se čudim da u jednom oglasu, za jednog kandidata, bude navedeno toliko traženih tehnologija.Isto tako za juniora se navodi toliko toga, plus svuda se navodi da treba da ima radno iskustvo u nekoj firmi pre od te u koju valjda prelazi. Tako da se izgleda zapošljavanje svodi samo prelaskom iz jedne u drugu firmu. To se zove nezdrava konkurencija.Ja verujem da seniori ne znaju sve te tehnologije koje traže od jednog kandidata. Činjenica je da i senior uči neku novu tehnologija, a da pritom i dalje radi i uči u isto vreme. Tako i kandidat treba nešto novo da nauči.A plate koje se nude za određenu poziciju treba u oglasu navoditi bar od do kao početne za mesto koje se traži.

Ostavi komentar

Odgovori

Greška

Popuni sva obavezna polja!
Copyright © 2021 ·
Made with in Subotica.
Sadržaj sajta je u vlasništvu kompanije HelloWorld. Zabranjeno je njegovo preuzimanje bez dozvole.
Uspešno
Neuspešno urađena operacija
Prijavi se u svoj nalog
Zaboravljena šifra?

Nisi registrovani korisnik? Napravi nalog ili se prijavi putem društvenih mreža.



Prijava putem društvenih mreža

Kontaktiraj nas

Potvrdi

Greška