Inicijativa Digitalna Srbija, zajedno sa Univerzitetom u Kragujevcu, najavila je konkurs za upis na prvi od dva Master 4.0 programa posvećena razvoju video igara. Program Razvoj kompjuterskih igara nastao je kroz saradnju državnog univerziteta u Kragujevcu i nekih od najpoznatijih domaćih gejming studija. Konkursni rok otvoren je od 12. do 23. novembra.
„Gejming, kao atraktivna i konstantno rastuća grana privrede, izazov je za mnoge mlade ljude i zahteva sve veći priliv stručnjaka koji digitalne umetnosti vide kao svoju karijeru. Verujemo da će Univerzitet u Kragujevcu opravdati poverenje polaznika ovog kursa i da ćemo, u saradnji sa drugim učesnicima u realizaciji ovog nastavnog programa, otvoriti put ka najvišim obrazovnim i naučnoistraživačkim dometima iz ove oblasti,“ rekao je rektor kragujevačkog univerziteta prof. dr Nenad Filipović.
Tokom trosemestralnog programa, budući studenti će biti u prilici da slušaju predmete kao što su digitalna animacija, 3D modelovanje, principi zvuka i muzike u kompjuterskim igrama i sistemi virtualne realnosti. Akcenat će biti stavljen i na poslovne veštine potrebne za uspeh na globalnom gejming tržištu, a posebno na preduzetništvo, čiju važnost naglašava Nebojša Đurđević, direktor Inicijative „Digitalna Srbija“, organizacije koja je pokrenula projekat Master 4.0:
„Srpski gejming sektor je već prepoznat kao izuzetno perspektivan kada ga je prošle godine američka organizacija Startup Genome uvrstila u jedan od dva sektora domaćeg startap ekosistema sa najvećim potencijalom. Prema nekim procenama, u Srbiji već postoji više od 100 studija i timova koji se bave pravljenjem igara. Za dalje jačanje ovog sektora važno je osigurati ne samo da postojeće kompanije mogu da zaposle kadrove sa relevantnim znanjima, već i da izgradimo ljude koji će biti spremni da pokrenu nove kompanije, probiju se na globalnom tržištu i nastave da stvaraju nove poslove.“
Program je okupio predavače sa Fakulteta inženjerskih nauka, Filološko-umetničkog fakulteta, Instituta za informacione tehnologije i Prirodno-matematičkog fakulteta, ali i predavače iz inostranstva i predstavnike softverskih kompanija među kojima su 3Lateral, Playrix RS i Ubisoft, kao i Steinbeis institut, Comtrade Digital Services i Propter. Program podrazumeva obaveznu stručnu praksu od najmanje osam nedelja u nekoj od uključenih kompanija.
Adrian Đura, čelni čovek beogradskog studija jednog od lidera u svetskoj industriji zabave, kompanije Ubisoft, prokomentarisao je: „Mi imamo procese za zapošljavanje koje kandidati treba da prođu i često imamo slučaj da nam dođe neko ko ima mnogo znanja iz drugih oblasti, ali im fali i neko znanje iz gejming industrije. Ovaj master program će im mnogo pomoći u smislu unapređenja znanja, ali i da se istaknu tokom procesa i lakše dođu do zaposlenja.“
Pravo na upis imaju svi studenti koji su stekli visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od 240 ESPB na srodnim umetničkim ili studijskim programima iz polja tehničko-tehnoloških nauka. Kandidati neće polagati prijemni ispit, već će se rang lista utvrđivati na osnovu rezultata prethodno završenog školovanja.
Planirano je da se na program upiše najviše 35 studenata – 15 školarina obezbediće Ministarstvo prosvete, pet Inicijativa „Digitalna Srbija“ (bez obaveze prakse ili zaposlenja u kompanijama koje okuplja ova organizacija), pet Univerzitet u Kragujevcu, dok će najviše deset studenata samostalno finansirati školovanje.
Pored Univerziteta u Kragujevcu, na osnovu uslova Javnog poziva Ministarstva prosvete koje su ranije ove godine definisali predstavnici Inicijative „Digitalna Srbija“, Asocijacije industrije video-igara Srbije, Kabineta predsednice Vlade Srbije i nacionalne platforme „Srbija stvara“, sredstva za realizaciju dobio je i beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom. Upis studenata na ovaj program planiran je za početak naredne školske godine.
0 komentara