25.07.2022. ·
3 min

3 najveća problema za Netflix koja bi mogla skupo da koštaju korisnike

3 najveća problema za Netflix koja bi mogla skupo da koštaju korisnike

Uprkos tome što je kompanija izgubila manji broj korisnika njenih usluga nego što je to planirala u drugom kvartalu, Netflix trenutno radi na brojnim inicijativama koje uključuju jeftiniju verziju striming platforme koja podržava oglase i monetizaciju deljenja lozinki među korisnicima, sa ciljem da poveća broj svojih pretplatnika, ali i zaradu u narednim godinama.

Međutim, jedna stvar nad kojom Netflix nema kontrolu jeste vrednost dolara. Kompanija prodaje svoje usluge u preko 190 zemalja, među kojima je i Srbija, generišući prihode u lokalnim valutama, ali prijavljujući rezultate u dolarima.

Kako vrednost dolara raste u poređenju sa drugim valutama, rezultati koje kompanija ostvaruje nalaze se na udaru.

Međutim, ovo je samo jedan od problema sa kojima se Netflix suočava, a rešenja bi u velikoj meri mogla da budu bolna za korisnike.

Mali problem sa prihodima, ali veliki problem sa zaradom

Netflix je prijavio prihode od 7.97 milijardi dolara u drugom kvartalu, što je povećanje od 9 odsto u odnosu na prošlu godinu. Zato što kompanija prihode generiše i van Sjedinjenih Američkih Država, promene u kretanju vrednosti valuta utiču na krajnje rezultate.Prihodi ove godine smanjeni su za 339 miliona dolara u drugom kvartalu, usled ovih fluktuacija.

Zbog toga, celokupni rezultati kompanije biće manji i izgledaće mnogo gore nego što je to zaista slučaj.

Jak dolar nije jedini problem

Projekcija zarade možda izgleda loše, ali to je samo jedan od problema sa kojima se Netflix suočava, a možda najozbiljniji jeste konkurencija koja nudi podjednako kvalitetan i ekskluzivan sadržaj.

I dok Netflix nudi solidan broj visokoprofilnih serija i filmova, Disney poseduje katalog sopstvenih izdanja koji malo ko u industriji zabave može da nadmaši.

Ako u obzir uzmemo i recesiju koja je sve prisutnija, jako mali broj korisnika je u mogućnosti da sebi priušti nekoliko striming servisa koje nude Netflix, Disney, Amazon.... tako da će borba za svakog novog korisnika i čuvanje postojećih biti sve žešća.

Gubljenje korisnika

Uprkos neprikosnovenoj vladavini među striming platformama, Netflix sada mora da znatno intenzivira svoju borbu za korisnike.

Samo između aprila i juna, kompanija je izgubila gotovo milion korisnika koji su odlučili da pređu na druge striming platforme.

Zahvaljujući izuzetno popularnim serijama, poput Stranger Things, ovaj egzodus je donekle smanjen, ali sve veći pritisak konkurencije koja nudi podjednako kvalitetan i zanimljiv sadržaj, sigurno povećava pritisak.

Dobra vest za Netflix je to što i dalje uspeva da ponovo privuče solidan broj dezertera u odnosu na konkurente, i veliki broj korisnika tvrdi da bi Netflix uvek bio njihov izbor u slučaju da su prinuđeni da koriste samo jedan striming servis, ali to sve vrlo lako može da se promeni.

Novi izvori prihoda

Smanjenje broja korisnika svakako neće umanjiti očekivanja za rastom profita, i Netflix sada mora da pronađe nove načine da umanji ovaj jaz.

Jedan od načina za kreiranje novog izvora zarade za kompaniju mogao bi da bude naplaćivanje dodatnih naloga.

Striming servis je tražio od svojih korisnika u pet zemalja u centralnoj i Južnoj Americi da doplate 2.99 dolara za dodatni nalog i najavio da ozbiljno pokušava da reši problem deljenja naloga među ljudima u različitim domovima.

Netflix će svakako eksperimentisati sa svojim idejamom pre nego što globalno predstavi rešenje ovog problema, ali mnogi veruju da bi do toga moglo da dođe i tokom ove godine.

Dok su se stvari odvijale pozitivno za kompaniju, deljenje lozinki je moglo da bude ignorisano i tolerisano, ali sada je došao trenutak da se ovaj problem reši i naplati, čak i po cenu otuđivanja pojedinih korisnika.

Pored toga što će generisati više novca, Netflix će ipak pokušati i da pridobije one koji ovim potezom gube priliku da ga koriste tako što će predstaviti jeftiniji servis koji će u sebi sadržati reklame.

Oceni tekst

5
1 glas
Uroš Jelić Uroš Jelić

Nekada IT novinar, a sada PR u tehnološkom svetu koji svaki dan gleda da otkrije i nauči nešto novo i to prenese na druge (silom ili milom). Pogotovo kada je potreban savet za kupovinu telefona.

0 komentara

Iz ove kategorije

Svi članci sa Bloga