Oceni sadašnjeg ili bivšeg poslodavca

Opiši svoje iskustvo i pomozi budućim koleginicama i kolegama da pronađu kompaniju po svojoj meri. Potpuno anonimno.

Pojačavaš transparentnost IT tržišta rada u Srbiji i činiš da svima bude bolje.

Utičeš realno na interne kulture kompanija u nekoj meri - jer veruj nam, oni čitaju komentare isto kao i ti.

Dobijaš IT karma bodove.

Čekaj. Pre nego što odlučiš, hajde da popričamo.

Pričali smo sa više stotina IT stručnjaka i uvek dobijali ista pitanja. A šta ako... Ali vi ovo... Ali mi ono... Ali oni ono...

Možda u ovom trenutku ne vidiš poentu da ocenjuješ poslodavce. Brine te anonimnost. Ne želiš da se zameraš. Nemaš ti vremena.

Imaš pitanja ili neko jako mišljenje zbog čega nećeš ostavljati nigde recenzije. Deluje ti da nema poente.

Hajde prvo da popričamo o tvojim sumnjama, pa ćemo tek onda pričati o iskustvima.

"Možda bih da kažem nešto ali brine me da ne saznaju."

Ovo najčešće čujemo. Najpre zato što HelloWorld sarađuje sa IT firmama.

Da, mnoge IT firme plaćaju naše usluge... Ali nijedan paket nikada ne obuhvata tvoje podatke. Svako iskustvo koje ostaviš je potpuno anonimno. Ne vidi se imejl. Ne vidi se ime. Ništa.

Jer koja je poenta ako bismo dali podatke a zalažemo se za zajednicu?

(A i budimo realni, sve da smo i zli mastermind, nismo blesavi da prodajemo tvoje podatke i ugasimo uspešan biznis.)

Evo kako izgleda tvoj komentar kad uključiš opciju anonimnosti

Koje god podatke ostaviš (ulogovan ili izlogovan) kad je uključena anonimnost, vidi se samo iskustvo.

ulogovan isključena anonimnost Isključena anonimnost
uključena anonimnost Uključena anonimnost

"Većina komentara su našminkana priča, ptice cveće proleće."

Ovi što im je lepo, ne osećaju potrebu da javno hvale, osim ako ih nisu naterali, tako? Da, nekad deluje da se firma dogovorila, da je HR zamolio...

(A možda i jeste sve super u baš toj firmi, hm?)

Na platformi jeste 60% recenzija pozitivno... Ali idealna firma ne postoji.

Zato ti imaš prilike da daš realne sugestije. Ako veruješ u ljude koji tamo rade, onda znaš da će oni to ceniti.

"A ima i mnogo ljutih egoističnih juniora."

Možda se nekad mlađe kolege naljute jer nisu prošli tehnički intervju. A možda nešto nije štimalo. To jeste teško oceniti ponekad, naročito kad čitaš spolja.

Ali zar to nije momenat da baš ti kažeš kako jeste?

Da potvrdiš iskustvo i tako utičeš da se nešto promeni. Ili da pokažeš da je drugačije i tako privučeš u svoj tim još kvalitetnih ljudi?

"Brišete komentare!" Dragana to nikad ne bi uradila.

Sve komentare ručno proverava koleginica Dragana (hvala!). Ne prepuštamo te algoritmu.

Pozitivno ili negativno iskustvo - sve je oke, zaista.

Ali ona neće objaviti iskustvo ako korisnik vređa i omalovažava. Ipak pravimo zdravu zajednicu i postoji način da se bude konstruktivan u kritici.

*Ako se firma obriše iz APR-a, onda nestaju svi komentari i profili u vezi sa njom.

Dragana

Šta će Dragana objaviti vs. šta neće

dobro iskustvo o radu Okej
loše iskustvo o radu Nije okej

"Ma badava, IT firme su nezainteresovane."

Bićemo iskreni s tobom. Kad dobiju recenziju, neke firme nas pitaju ko ju je ostavio. Bilo pozitivnu ili negativnu. Ponekad traže i da obrišemo profil firme.

Naravno, mi to nikad ne radimo, čak i kad se javi suptilni pritisak. Čak i po cenu gubitka klijenta.

Ali to je znak da kompanije čitaju to što pišeš i da i te kako vode računa šta tu piše.

Recenzija je tvoja prilika da postaviš stvari kakve jesu i znaj da će doći do pravih očiju. Do menadžera. Do budućih kolega. Do zajednice.

Da li će se nešto promeniti odmah? Ne znamo... Ali što ne probati?

"Ali što baš ja?"

To je možda i najteže pitanje. Da, anonimno. Da, uticaću na nešto. Da, zajednica. Ali ti imaš posla. Ne interesuju te te stvari.

"Ljudi su najbolja reklama, isplivaće istina".

Ono šta se mi zapitamo jeste koliko se vremena i živaca utroši na pronalazak odgovarajuće firme. Ili koliko bi nama da smo juniori značilo kada bi neki senior podelio realno iskustvo.

Ili ako kao seniori tražimo veću stabilnost negde - da kolege iz druge firme koje ni ne poznajem, podele kako stvari jesu. I onda "Zašto baš ja" dobija smisao.

Valja da neko prvi to uradi. A nisi jedini. Ima ih trenutno 1.000+ na platformi.

Hajde da i HelloWorld bude kolega kog pitaš kakva je firma

Šta god mi rekli, ti ćeš svakako otići na Slack ili cimati ljude preko Linkedina da ti kažu kakva je firma. Pa naravno, tako smo i mi radili.

Ali stavili smo prst na čelo u jednom trenutku.

Šta je sa našim budućim kolegama koji tek ulaze u IT? Još uvek nemaju kontakte. Šta je sa ljudima koji dolaze iz drugog grada i ne znaju koga da pitaju? Šta je sa introvertima? (✌️)

Ali i šta je sa ljudima koji imaju mišljenje o nekoj kompaniji koje bi rekli svima ali nemaju prostora?

Zato smo i napravili HelloWorld.

Okej ti je ovaj razgovor sa nama?

Podeli svoje iskustvo o radu, učini IT tržište rada transparentnijim i utiči na radnu atmosferu u kompanijama.

Jedan utisak možda ne čini mnogo. Ali jedan po jedan... Čini veliku razliku. Najpre za ljude oko tebe.