O kompaniji
103
Iskustva
89
Plate
2
Poslovi
FIS logo

FIS

4

Iskustva

4 82%

Menadžment kompanije

3.3

Beneficije

4.3

Balans karijera-privatni život

4.6

Timska atmosfera

4.3

Zadovoljstvo projektima

4

Mogućnost napredovanja

3.4
Iskustvo
19.12.2024
2 Ne preporučuje

Software Engineer

Prethodno zaposlen/a na neodređeno 2-4 godine

Pozitivno

Ima dobrih i prijatnih ljudi. Plata za pocetnike/juniore je solidna.

Zamerke

Ako ste razmišljali o zaposlenju u FISu, možda bi trebalo da znate nekoliko stvari koje se tiču rada u ovoj kompaniji. Iako na prvi pogled deluje kao stabilna firma, iskustva zaposlenih ukazuju na brojne probleme, od lošeg menadžmenta do neprijatnog radnog okruženja. Loš tretman zaposlenih: Menadžment kompanije često pokazuje manjak poštovanja prema zaposlenima. Ako imate mišljenje koje se ne slaže sa njihovim, pripremite se na neprijatne rasprave, prebacivanja, pa čak i poniženja. Dogovori se ne poštuju, a zaposleni se često tretiraju kao deca koja su "nešto skrivila". Kritika nije dobrodošla, a trud i lojalnost retko se cene. Finansijski uslovi: Plata može delovati privlačno na početku, ali ubrzo ćete primetiti da gotovo nema pomaka, čak ni uz godine rada i dobre rezultate. Povišice su minimalne i neredovne, dok su bonusi, ako ih uopšte ima, mizerni. Sve ovo doprinosi osećaju stagnacije i manjka motivacije. Loša oprema i uslovi rada: Oprema koju dobijate za rad često je ispod proseka – računari su spori, a slušalice se nasleđuju od drugih zaposlenih, što nije higijenski. Čak i osnovni resursi, poput stolova i prostora za rad, nisu uvek obezbeđeni za sve zaposlene. Projekti su često tehnički neimpresivni. Infrastruktura je zastarela, a prenos znanja gotovo ne postoji. Menadžeri ne nude rešenja za probleme, ali su prvi da prebace odgovornost na zaposlene.

Tehnologije

Spring Java Maven
Korisno? 5
Intervju
12.12.2024
Pozitivno iskustvo

Software Developer

Prihvatio/la ponudu

Intervju srednje težine

Online intervju

Trajalo je 5 nedelja

Kako je izgledao proces

Nakon prijave, prvi korak je tehnički intervju putem Hackerrank platforme. Ako uspješno prođete ovaj korak, sledi drugi tehnički intervju sa troje programera iz firme, koji se održava online. Nakon uspešnog prolaska drugog kruga, sledi treći i poslednji krug intervjua, koji je formalne prirode. Tokom ovog intervjua, regruteri vam predstavljaju ponudu i dogovarate datum do kada trebate odgovoriti na nju.
Korisno? 1
Iskustvo
12.12.2024
4 Preporučuje

Software Developer

Trenutno zaposlen/a na neodređeno 2-4 godine

Pozitivno

Timska atmosfera je izuzetno pozitivna, sa kolegama koji su uvek spremni da pomognu. Plata je dobra, uz brojne beneficije kao što su privatno penziono i zdravstveno osiguranje, FitPass i 27 dana godišnjeg odmora. Scrum timovi su dobro organizovani i sastoje se od stručnjaka različitih nivoa, omogućavajući postepeno učenje i razumevanje kompleksne aplikacije koja koristi mnoge tehnologije.Junior programeri nisu pod pritiskom, već se fokusiraju na posvećenost i želju za učenjem.

Zamerke

Ima nešto više dnevnih sastanaka nego što je standardno, ali to je razumljivo zbog specifičnih zahteva klijenata kojima se isporučuje krajnji proizvod. Ovi sastanci ipak pomažu u održavanju jasnoće i usklađenosti u projektima, što dugoročno doprinosi kvalitetu isporučenih rešenja. Takođe, omogućavaju efikasnu komunikaciju i brže rešavanje potencijalnih problema.

Tehnologije

Angular TypeScript
Korisno? 0
Iskustvo
26.11.2024
3 Preporučuje

QA Specialist

Prethodno zaposlen/a na neodređeno Manje od jedne godine

Pozitivno

Dobro mesto za pocetnika, solidni uslovi rada

Zamerke

Menadžment

Tehnologije

Java Selenium Jira
Korisno? 0
Iskustvo
08.11.2024
4 Preporučuje

Product Support Representative

Trenutno zaposlen/a na neodređeno 2-4 godine

Pozitivno

Odlican balans poslovnog i privatnog.

Zamerke

Mala povecanja plata.

Korisno? 1
Intervju
14.08.2024
Pozitivno iskustvo

Software Developer

Prihvatio/la ponudu

Intervju lak

Online intervju

Trajalo je 4 nedelje

Kako je izgledao proces

Nakon prijave sledi prvi krug intervjua koji je ujedno prvi tehnički intervju na Hackerrank-u. Ukoliko se to uspešno prođe, sledi drugi krug tehničkog intervjua sa 3 programera iz firme koji se održava preko neke od platforme. Ukoliko se to uspešno prođe sledi 3. krug koji je ujedno poslednji krug i formalne je prirode. Na njemu vam regruteri predstavljaju ponudu i dogovarate datum do kada treba odgovoriti na ponudu.

Pitanja sa intervjua

  • Klasična OOP pitanja. Prolazak kroz algoritamske zadatke sa prvog kruga intervjua. SQL upiti, indeksi, trigeri. Linterske greške, ispis programa. Vreme izvršavanja programa i prostorna složenost rešenja. Prepoznavanje Compile i Runtime grešaka. Uopšteno o interfejsima i apstraktnim klasama. Rad sa kolekcijama, HashMap, ArraySet, HashSet, matrice, uopšteno znanje struktura podataka. Asinhrono programiranje u Angularu.
Korisno? 0
Iskustvo
14.08.2024
Potvrđen Linkedin identitet
5 Preporučuje

Software Developer

Trenutno zaposlen/a na neodređeno Manje od jedne godine

Pozitivno

Scrum timovi dobro organizovani. Timovi sastavljeni od Specialist-a, Senior-a i ostalih programera tako da pred vas kao Junior-a ne stavljaju nerealne zahteve već postepeno učite deo po deo aplikacije koju razvijate. Aplikacija koja se razvija je ogromna a samim tim je u njoj korišćeno mnogo tehnologija pa ćete sa vremena na vreme čitati kod ili videti kod u tehnologijama koje inicijalno nisu bile navedene u oglasu posla, što može biti i dobro na početku karijere. CI/CD odlično postavljen. Nauči se mnogo o načinu razvoja aplikacije kao i o korišćenju Jenkins-a, Docker-a, Git-a (Bitbucket-a). Beneficije u firmi odlične kao i timska atmosfera. Definitivno su ljudi u FISu kolegijalni, dobronamerni. Postoji puno odličnih programera od kojih se mogu naučiti cake i posao. Pritisak nije na Juniorima, na njima je da budu posvećeni i da žele da uče.

Zamerke

Za nijansu više dnevnih sastanaka nego što je uobičajeno, ali razumljivo s obzirom na zahteve klijenata kojima se isporučuje krajnji proizvod.

Tehnologije

Spring Angular Java Shell Scripting Git JUnit Maven Docker Jenkins Play Framework Couchbase SONAR PowerShell Cucumber TypeScript Kafka Cypress
Korisno? 0
Iskustvo
25.07.2024
3 Ne preporučuje

Product Support

Prethodno zaposlen/a na neodređeno Manje od jedne godine

Pozitivno

Dobra plata, uslovi i tocilica na trecem spratu

Zamerke

Stekao sam utisak da ljudi tamo (ne)rade samo zbog plate i uslova inace vise od vecine bi napustilo firmu. Onaj kome je to glavni cilj i neka komfor zona ovo je super prilika, a ko zeli da napreduje, uci i usavrsava se u profesionalnom smislu treba da je zaobidje. Inace kolege su super, hoce da pomognu koliko znaju jer ljudi sa znanjem su otisli a ostala gomila juniora kojima nema ko da se posveti i prenese knowhow pa se dovijaju kako znaju i umeju a inace je velika fluktuacija kadrova. Insistiranje na ispunjavanju forme bez fokusa na sustinu je ogroman problem koji frustrira i usporava celu organizaciju. Prostora za napredak ima ali ljudi koji su odgovorni za to su u fazonu "bitno da ide staz"...

Korisno? 12
Iskustvo
09.07.2024
4 Preporučuje

QA Tester

Trenutno zaposlen/a na neodređeno 2-4 godine

Pozitivno

Zadovoljan sam uslovima rada, kolegom, timom i šefom

Zamerke

Sporo napredovanje, male povišice

Tehnologije

C#
Korisno? 0
Intervju
26.06.2024
Pozitivno iskustvo

Software Developer II

Bez ponude za posao

Intervju srednje težine

Online intervju

Trajalo je 1 nedelju

Kako je izgledao proces

Tehnički intervju sa dva senior programera skoro 2h. Kulturni su i korektni. Hoće da pomognu pri navođenju ukoliko se zastane. Kandidat deli ekran i pali praznu konzolnu aplikaciju. Neophodno je napraviti Custom klasu koja omogućava instanciranje objekta kao i njegovo prikazivanje ali ne dozvoljava nikakve izmene. Jedan od propertija je List<> i neophodno je obratiti pažnju na njenu referentnu vrednost, budući da je listi moguće pristupiti i dodati element putem Add metode iz Main() klase, što mora da se izbegne. Prilikom zadatka usputno idu u pitanja poput: Šta je „immutability“. Kako se ponaša String u memoriji nakon instanciranja i nakon njegove izmene. Appending string manually vs StringBuilder. INT koliko bajtova zauzima i koja mu je maksimalna vrednost. UINT, Long. Bajt u bitovima koliko iznosi. Šta je field a šta property. Razlika između set i init kod propertija. Kako funcioniše List<> u memoriji i da li je referentni ili vrednosni tip – navesti poznate primere od svakog tipa i koja im je osnovna razlika. Strukture podataka: Razlika između niza i ulančanih lista za unos i iščitavanje. Kako se nizovi čuvaju u memoriji i kako računar zna kako efikasno da dođe do elementa na određenom indexu? Koje vremenske kompleksnosti postoje. Objasniti svojim rečima kako se vrši dodavanje ili brisanje elemenata. Hash tabele, objasniti kako funkcioniše proces hashiranja i koji su potencijalni problemi koji nastaju (kolizije) i kako se rešavaju. Threading: Objasniti razliku između procesa i niti (thread). Šta je „Race Condition“. Dati primer na broju procesa, broju niti i broju resursa gde i na koji način može nastati „Deadlock“ i kako sprečiti. Na koji način je moguće uraditi blokiranje resursa. Baza podataka: Dizajn baze podataka – u pseudo kodu kreiranje tabela i odgovarajućih tipova podataka na zadatu temu (Id primary key autoincrement, NVARCHAR, INT, DATETIME, etc). Šta se događa ako u MS SQL Serveru pokušamo da obrišemo unos koji je stranim ključem vezan za drugu tabelu? Šta su Orphaned Records? Prepoznavanje tipa stranog ključa (one-to-one, one-to-many, many-to-many) i na koji način razdeliti entitete po tabelama. Clustered i Non-Clustered index. Za pripremu intervjua, preporuka za literaturu: „C# 12 in a Nutshell: The Definitive Reference“. Primer programskog zadatka: public class User { public string UserName { get; init; } public IReadOnlyList<string> Roles { get; init; } public User(string userName, List<string> roles) { UserName = userName; Roles = new List<string>(roles); } } static void Main() { List<string> listOfRoles = new List<string>() {"Admin", "Owner"}; User myUser = new User("FirstUser", listOfRoles); Console.WriteLine("Printing inital list:"); foreach (var item in myUser.Roles) Console.WriteLine(item); listOfRoles.Add("Tester"); Console.WriteLine("Printing list after trying to add new element (should remain unchanged):"); foreach (var item in myUser.Roles) Console.WriteLine(item); }
Korisno? 13