Kako izgleda rad u Vivify Ideas u 2020. i 2021. i šta se promenilo
Opšti IT PROMO

Kako izgleda rad u Vivify Ideas u 2020. i 2021. i šta se promenilo

14.09.2021. · 6 min

Period korone i globalne pandemije došao je naglo i doneo talas neizvesnosti i promena, i to u svakom segmentu – od života pojedinca do globalne ekonomije. Sada, kada se bura lagano smiruje, mnoge od tih promena pretenduju da se zadrže u vidu nove normalnosti.Ni mi u Vivify Ideas nismo izuzetak. U nastavku pravimo kratak pregled što se to dešavalo, kako je prethodni period uticao na nas i šta je sve to „novo normalno“ u našem radu.

Neobavezan povratak u kancelarije

Istina je da je Vivify Ideas imao mnogo iskustva sa organizacijom rada na daljinu i prethodnih godina. Naši zaposleni su i ranije imali mogućnost da periodično rade od kuće, odnosno kombinuju rad od kuće i rad iz kancelarije, te su potrebni mehanizmi, pravila i principi ovakvog rada već bili uspostavljeni i istrenirani. Potreba da tokom pandemije ostanemo u svojim domovima nije nam značajno poremetila organizaciju rada, a kako je vreme pokazalo – ni smanjila efikasnost.

Danas su kancelarije Vivify Ideas otvorene za naše zaposlene ali dolazak nije obavezan, a ovakva odluka kompanije značajno je uticala i na nužne promene u organizaciji drugih segmenata rada – npr. širenje tima i onboarding novih zaposlenih.

Širenje tima

Pandemija je izazvala ogromne promene u digitalnom svetu. Počeli smo više da se oslanjamo na internet, da rešavamo stvari na daljinu, a time je porasla potreba za sajtovima, aplikacijama, najrazličitijim softverskim rešenima, što je prirodno donelo povećanje obima posla u našoj delatnosti. Potreba širenja tima u novim uslovima poslovanja bio je izazov u kom je naš HR sektor pokazao svoju kreativnost i veštinu.

Umesto prepreka, u novoj realnosti videli smo i nove mogućnosti. Rad na daljinu omogućio nam je da zapošljavamo širom naše zemlje i regiona, tako da su nam se u 2020. i 2021. pored pretežno Novosađana, pridružile kolege iz Beograda, Kragujevca, Subotice, Banjaluke i drugih gradova. Tako da, gde god se nalazili i odakle god Vam prija da radite, ako sebe vidite u nekoj od otvorenih pozicija u Vivify Ideas – čekamo Vašu prijavu.

Razvoj ljudi

Kao kompanija koja je od samog početka okrenuta obrazovanju i razvoju kadrova, nismo mogli da dozvolimo da nas novi uslovi rada u tome ometaju. Praksa na daljinu je predstavljala pravi izazov, ali da, uz dobru organizaciju – moguće je. Danas kombinujemo praksu na daljinu i iz kancelarije, u zavisnosti od organizacije tima i želja praktikanata. Mnogi praktikanti su izrazili želju da se, pored mentora i kolega iz tima, upoznaju sa ostatkom kolektiva (barem onim delom koji radi iz kancelarije) i to im je naravno, omogućeno.

Najboljima je, naravno, nakon prakse ponuđena juniorska pozicija u kompaniji. Gotovo polovina praktikanata i juniora odabrana je među polaznicima škole programiranja Vivify Academy, a konkurs je stalno otvoren i u Careers sekciji na našem sajtu.

Benefiti i poslovni angažman prilagođen potrebama zaposlenih

Ljudi su nam na prvom mestu i dajemo sve od sebe da to ne bude samo fraza. Zato smo umesto standardnih benefita odlučili da najpre modeli saradnje i poslovni angažmani budu prilagođeni potrebama naših kolega. Osim već pomenutog, rada na daljinu po želji, radno vreme je fleksibilno. No kako rad u timovima često zahteva komunikaciju u realnom vremenu, potrebno je voditi računa da se deo radnog dana zaposlenih preklopi, tako da važi molba da se sa radnim danom započne između 7 i 10 časova prepodne.

Ukoliko rade na nekom privatnom projektu ili žele da se više posvete nekim drugim segmentima života, naši zaposleni mogu privremeno, povremeno ili stalno da se odluče na drugačije angažmane od 8-časovnog radnog vremena. Tako postoji mogućnost rada 4 ili 6 sati dnevno, 20, 30 sati nedeljno ili 4 dana nedeljno – a otvoreni smo i za drugačije predloge i modele saradnje i izlazimo u susret gde god je to moguće.

Dok mlade razvijamo, stare pripremamo za penziju. Šalu na stranu, jedan od benefita za kolege koje su sa nama duži niz godina, a o kojem se ovih dana intenzivno diskutuje, je uvođenje 4-dnevne radne nedelje, pod istim uslovima, dakle bez uticaja na primanja, slobodne dane i sl. Ovaj benefit je još u eksperimentalnoj fazi (jer nismo ni mi toliko stari) i nadamo se da će zaživeti u narednim godinama kako tim bude… seniorniji po stažu.

Započinjanje zajedničkog života, kupovina prve nekretnine, adaptacija kuće/stana, kupovina automobila ili bilo kakav udar na kućni budžet a u cilju poboljšanja kvaliteta života su nešto gde takođe želimo da pomognemo. Beskamatne pozajmice za zaposlene su način da to učinimo.

Učenje i razvoj su stvari koje većina zaposlenih ističe kao veoma važne faktore pri odabiru radnog mesta. Mi znamo da učenje i razvoj nikako ne mogu biti uniformisani, već prilagođeni dinamici, tempu, željama i afinitetima zaposlenih. Zato je organizovan Fond za učenje i razvoj, gde u okviru dodeljenih sredstava zaposleni mogu da konkurišu i dobiju sredstva za kurseve, obuke, sertifikate po želji ili učestvuju u interno organizovanim kursevima i obukama.

Fond za nagrade je još jedan način da pokažemo zahvalnost našim zaposlenima za lojalnost ali i da nagradimo pojedince i timove za poseban doprinos radu i razvoju kompanije.

Naravno, neke „standardne“ benefite nismo mogli ostaviti po strani, pa su tu privatno zdravstveno osiguranje i besplatni časovi engleskog jezika prilagođeni nivou znanja zaposlenih. Organizuju se timski i korporativni tim bildinzi – naravno neobavezni (i to zaista mislimo).

Društvena odgovornost

Ono po čemu su nas prethodnih godina prepoznavali jeste rad našeg Društvenog fonda koji je javnosti postao poznat kada smo započeli tradiciju organizovanja javnog Konkursa društvenog fonda i dodele sredstava za društveno odgovorne projekte. Korona nas je nažalost omela u nastavku organizacije javnih konkursa ali se nadamo da ćemo sa tom praksom nastaviti u budućnosti.
To naravno ne znači da je naš Društveni fond prestao sa radom, a čime smo se bavili, koga podržali i gde usmerili sredstva – biće tema za zasebnu priču.

Ovom prilikom, za one koji ne znaju, objasnićemo šta je Društveni Fond Vivify Ideas. Svakog meseca kompanija ulaže određeni procenat profita u svoj Društveni fond kroz koji pomaže pojedincima i organizacijama u cilju unapređenja društva i sredine u kojima živimo. Iako nosi naziv „fond“, ovde se ne radi samo o sredstvima već i o čitavoj organizaciji ljudi koji upravljaju fondom i projektima. Smisao cele organizacije nije samo preusmeriti sredstva već i angažovati se i pomoći na druge načine.

Ko može da pristupi Društvenom fondu? Svi zainteresovani zaposleni koji imaju ideje, predloge i entuzijazam da pomognu široj zajednici.

Za kraj da sumiramo, bilo je izazovno i turbulentno, ali dočekali smo se na noge. Nove okolnosti donele su nove prilike za širenje tima i povećanje posla i mi smo ih iskoristili. Ono na šta smo posebno ponosni je da smo u doba zatvaranja, distanci i kontakta putem video linkova, uspeli da održimo fokus na ljudima.

Posao je na kraju dana ipak, samo posao, i normalno je da se iznad njega na lestvici prioriteta nalaze zdravlje, porodica, lični (ne nužno poslovni) razvoj, prijatelji, hobiji, sve u svemu – privatan život. Tu smo da to razumemo, savladamo i ponudimo rešenja koja će doneti najbolje i firmi i pojedincu.

Posetite profil kompanije Vivify.


(budi prvi koji će oceniti sadržaj)

Ostavi komentar

Odgovori

Greška

Popuni sva obavezna polja!
Copyright © 2021 ·
Made with in Subotica.
Sadržaj sajta je u vlasništvu kompanije HelloWorld. Zabranjeno je njegovo preuzimanje bez dozvole.
Uspešno
Neuspešno urađena operacija
Prijavi se u svoj nalog
Zaboravljena šifra?

Nisi registrovani korisnik? Napravi nalog ili se prijavi putem društvenih mreža.



Prijava putem društvenih mreža

Kontaktiraj nas

Potvrdi

Greška