O kompaniji
23
Iskustva
13
Plate
Poslovi
INGSOFTWARE logo

INGSOFTWARE

4.5
18.05.2023.

Kad Nišlije i Nišlijke zavrnu rukave

Maja Ducić, Marketing Assistant (Ingsoftware)

Prema poslednjim istraživanjima otkriveno je da Srbija ima preko 3,000 registrovanih divljih deponija, a svedoci smo da nažalost svaka veća zelena površina ima tendenciju da se priključi ovoj kategoriji. Od toga, procenjuje se da na teritoriji gradskih opština Niša postoji preko 100 divljih deponija, što ima negativan uticaj na zagađenje vode, vazduha, zemlje, ali i hrane koju svi konzumiramo. A pošto je Niš grad u kom je Ing osnovan i u kom imamo najveći broj zaposlenih, odlučili smo da nešto tim povodom i preduzmemo, odnosno drugim rečima, da ne zatvaramo oči pred problemom i ne sedimo skrštenih ruku. 

Početkom aprila saznali smo za nacionalnu kampanju čišćenja Srbije pod nazivom "Zavrni Rukave" u organizaciji Eko Straže, a koja se održava nekoliko puta godišnje sa ciljem okupljanja što većeg broja organizacija, grupa građana i pojedinaca kako bi istovremeno čistili na više lokacija širom Srbije. Ova inicijativa je nastala po uzoru na ‘Let's do it Estonia 2008’ kada je cela Estonija za samo jedan dan očistila celu zemlju, kao i ‘Let’s Clean Slovenia 2012’, kada je 250.000 Slovenaca (odnosno 13% populacije) izašlo i očistilo Sloveniju od divljih deponija (ne znam da li ste skoro prolaziil kroz Sloveniju, ali tamo bukvalno nigde u prelepoj prirodi nema nijednog papirića, a kamoli npr. starog šporeta ili veš mašine).

Mi smo odlučili da se priključimo ovoj akciji i tako je 22. aprila, na Dan planete Zemlje, naša ekipa Ingovaca - volontera, pod nazivom ‘City-cleanIng’, zavrnula rukave i pridružila se grupi od oko 5.500 volontera koji su tog dana zajedno očistili 160 prijavljenih lokacija u 70 gradova i sela širom Srbije. 

Ovo je bila deseta akcija po redu, a samo u Nišu se čistilo na 7 različitih prijavljenih lokacija. Za lokaciju čišćenja odabrali smo Nišavski kej, omiljeno mesto svih Nišlija za šetnju, sedeljku, izlete a posebno za prvomajske uranke kraj reke (šta ćeš lepše). Nažalost, ovo prelepo mesto često biva zatrpano smećem.

Osim naših kolega i koleginica, akciji su se pridružile i njihove porodice, prijatelji, prijatelji njihovih prijatelja itd. A na samom terenu udružili smo snage i sa članovima drugih ekipa koje smo tokom čišćenja sretali jer "kad se male ruke slože, sve se može". Jedna od tih ekipa bili su i drugari iz niške kompanije Diligent Software, koji su se samostalno, u organizaciji Lokalne fondacije Niš, a uz veliku pomoć malih učenika Osnovne škole “Čegar” i njihove učiteljice, takođe angažovali na čišćenju jednog dela Nišavskog keja.

Tokom akcije, sakupili smo oko 60 džakova smeća, a ukupno je u celoj zemlji tog dana sakupljeno 70 tona otpada! Ovo naravno ne bi bilo moguće bez gradskih i opštinskih komunalnih službi koje su volonterima bile na raspolaganju za kontakt i promptno preuzimanje i odvoženje sakupljenog otpada. 

Na kraju, za sve one koji su ovog puta propustili priliku, ali će želeti da se uključe u akciju sledeći put (ili će hteti da čišćenje organizuju samostalno), želimo da podelimo nekoliko korisnih saveta koje smo pronašli na sajtu zavrnirukave.rs i primenjivali 22.aprila kako bismo što uspešnije i bezbednije sproveli ovu akciju:

Za početak #safetyfirst:

  • Ne morate po svaku cenu očistiti sve: Ako naiđete na teške i oštre predmete ili ambalažu koja vam izgleda sumnjivo, preskočite ih. Važno je da se očisti što je više moguće, ali ne na uštrb svoje bezbednosti.
  • Ako naletite na veću gomilu smeća, čistite je postepeno, sloj po sloj. Nikada ne znate šta se može nalaziti ispod.
  • Kada punite džakove smećem, neka budu napola puni. To će sprečiti preveliku težinu i smanjiti rizik od pucanja džakova i rasipanja smeća.
  • Izbegavajte nošenje džakova blizu tela ili naslanjanje na leđa, posebno ako ima oštrih predmeta. 
  • Ako uključujete decu u akciju, posebnu pažnju posvetite njihovoj bezbednosti. Objasnite im pravila i uputite ih da budu oprezni.

+Mini vodič:

  • Za početak izaberite vođu ekipe (neko ko će malko da se iscima i organizuje par stvari, ništa krupno stvarno, a u našem slučaju to sam bila ja :)
  • Izaberite proverenu lokaciju i obavestite ljude o mestu okupljanja i vremenu. Možete čak podeliti i GPS lokaciju kako bi se ljudi lakše snašli.
  • Obezbedite ili javite ekipi da ponesu opremu kao što su rukavice, džakovi i nešto što može da posluži kao hvataljka za one malo osetljivije (mi smo koristili mašice za vatru, a i vile mogu da budu od pomoći u slučaju dugogodišnjih deponija sa mnogo slojeva smeća, što nama nije trebalo)

Nadamo se da će vam ovi saveti biti od pomoći prilikom organizovanja i učestvovanja, pa se vidimo u nekoj narednoj akciji čišćenja :)

Galerija